• 021-76220388
  • kavoshmo.bs@gmail.com
  • تهران- پارک فناوری پردیس- خ دانش 4- پ 165- ساختمان فناوران- ط 1 - واحد 105

ارزش گذاری فناوری

محاسبه ارزش یک دارایی، از مهمترین نیازهای کسب و کارها می‌باشد؛ به ویژه زمانی که موضوع یک معامله در میان است. ارزش گذاری زمانی حساسیت بیشتری می‌یابد که هدف آن تعیین ارزش دارایی­‌های غیرعینی است؛ مانند ارزشگذاری فناوری، دانش فنی، اختراع، ایده و ...

 

با توسعه فعالیت‌های فناورانه، تعیین ارزش فناوری نیازی است که همگام با توسعه نوآوری‌ها و فناوری‌های جدید، پیوسته در حال افزایش است. حتی تعدد اهداف در اقدام به ارزشگذاری تکنولوژی نیز افزایش یافته است. برای مثال با توسعه سرمایه گذاری خطر پذیر، نه تنها ارزشگذاری تکنولوژی که ارزشگذاری شرکت‌های نوپا و استارت آپ‌ها نیز نیاز جدیدی شده است که با روش‌های معمول در ارزشگذاری سهام شرکت‌های غیر تکنولوژی محور به کلی متفاوت است. این تفاوت حتی در مواقع همکاری حول محور دستاوردهای فناورانه شرکتی فعال در شرایط سنتی نیز قابل مشاهده است.

 

باید در نظر داشت که ارزش یک فناوری به شدت وابسته شرایط زمانی، مکانی و محیطی فناوری مورد نظر می­باشد. تعدد و تنوع حاکم براین شرایط، انبوهی از متغیرها را بوجود می­آورد که جای دادن تمام آن­ها در یک مدل برای ارزش­گذاری تکنولوژی بسیار دشوار است. بر همین اساس و محدویت­های بیان شده باعث می­گردد تا در هر مورد رویه­ای خاص همان مورد اتخاذ شود که این رویه ­ها اغلب غیرعینی و مبتنی بر قدرت طرفین مذاکره می­باشد.

 

ارزش یک فناوری وابسته به دارایی­های مکمل دیگری است که استفاده از آن فناوری را ممکن و سودآور می­کند. در نتیجه برای شرکت­های مختلف ممکن است یک فناوری مشابه، ارزش­های متفاوتی داشته باشد که می­تواند سنجش ارزش فناوری را متفاوت کند.

روش های ارزش گذاری به چهاردسته تقسیم می گردند که عبارتند از:  روش هزینه، درآمد، بازار مبنا و گزینه واقعی

 

شرکت مشاوران کاوش با بهره گیری از متخصصین حرفه ای آماده ارزش گذاری فناوری شرکت ها، استارتاپ ها و مخترعین می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

-

ارتباط با ما

  • موبایل: 09904260060
  • تلفن ثابت: 76220388-021
  • فکس: 76220388-021
  • ایمیل: kavoshmo.bs@gmail.com
  • آدرس پستی: تهران- کیلومتر 20 جاده دماوند- پارک فناوری پردیس- خ دانش 4- پ 165- ساختمان فناوران-ط 1- واحد 105- کدپستی: 1654120618