• 021-76220388
  • kavoshmo.bs@gmail.com
  • تهران- پارک فناوری پردیس- خ دانش 4- پ 165- ساختمان فناوران- ط 1 - واحد 105

طرح توجیهی تولید بیسکویت

بیسکویت از کلمه لاتین Biscuits نان دوبار پخته شده گرفته شده است ، محصولات پخته شده، خشک و خنک می شود و مورد مصرف قرار گیرد. امروزه بیسکویت را محصولی مقاوم ،شیک ، رژیمی، غذای کودکان و مناسب برای همه افراد می دانند که از آرد (عمدتاً آرد گندم) تولید شده و بر حسب نوع بیسکویت و کیفیت آن دارای روغن ،شکر، تخم مرغ، شیرخشک، پودر نارگیل ، پودر کاکائو و غیره می باشد و به جهت رطوبت پایینی که دارد ، مشروط بر آنکه در شرایط مناسبی از جهت رطوبت (محیط خشک) ، اکسیژن (عدم حضور اکسیژن) نگهداری شود ، ماندگاری آن طولانی خواهد بود .

فرآیند تولید بیسکویت :

اساس فرایند تولید بیسکویت در تمام واحد های تولیدی این محصول مشابه است. فرایند تولید بیسکویت به شرح زیر است:

1- توزین مواد اولیه ( بر اساس فرمولاسیون ) اختلاط مواد اولیه ( تهیه خمیر )

2- فرم دهی            3- پخت    4- سرد کردن             5- بسته بندی

انواع بیسکویت :

انواع بیسکویت بیسکویت ها عمدتاً‌ به دو دسته تقسیم بندی می شوند :‌ 1) بیسکویت های نرم که خمیر آنها مستقیماً قالب زنی می شود و حداقل 17 درصد چربی دارند. 2) بیسکویت های سخت که خمیر آنها ابتدا پهن می شود و سپس قالب زنی می شود و حد اقل 11 درصد چربی دارند . دسته بندی دیگر شامل: الف) با رطوبت کم ب) انواع حاوی کرم مرطوب همچون مربا که رطوبت بالاتری دارند بیسکویتهای با رطوبت کم از نظر میکروبیولوژیکی مقاوم هستند و با گذشت زمان اگر چه از نظر بافت تغییر می کنند ولی برای سلامتی مضر نیستند.

ارزش تغذیه ای بیسکویت :

مغزها: غنی از ویتامین E ، پتاسیم و حاوی مواد معدنی زیادی که شامل Zn,Mg,Fe,Ca است، هستند. همچنین منبع خوبی از فولات ها، نیاسین ، ویتامین های گروه B ، پروتئین و فیبر نیز می باشند. همچنین دارای مقدار زیادی چربی و کالری است. بادام زمینی نیز دارای ترکیبات فلاوونوئیدی است که خاصیت آنتی اکسیدان در بدن دارند. فندق منبع سرشاری از ویتامین E است که یک آنتی اکسیژن بسیار مفید است که قادر به جلوگیری از سرطان ، دیابت و سفت شدن مفاصل (آرتروز) می باشد.

شرکت مشاوران کاوش با دارابودن نیروهای حرفه ای و متخصص، آمادگی خود را برای تدوین طرح توجیهی تولید بیسکویت اعلام می دارد.

-

ارتباط با ما

  • موبایل: 09904260060
  • تلفن ثابت: 76220388-021
  • فکس: 76220388-021
  • ایمیل: kavoshmo.bs@gmail.com
  • آدرس پستی: تهران- کیلومتر 20 جاده دماوند- پارک فناوری پردیس- خ دانش 4- پ 165- ساختمان فناوران-ط 1- واحد 105- کدپستی: 1654120618