• 021-76220388
  • kavoshmo.bs@gmail.com
  • تهران- پارک فناوری پردیس- خ دانش 4- پ 165- ساختمان فناوران- ط 1 - واحد 105

طرح توجیهی تولید رادیاتور

تجهیزات مورد نیاز و روش های ساخت انواع رادیاتورها:

 

بطور کلی یکی از روش های رایج گرمایش در آپارتمان های مسکونی، اداری و تجاری استفاده از انواع رادیاتورهای فولادی، آلومینیومی و ... می باشد. آب موجود در رادیاتورها در سیستم حرارت مرکزی ساختمان (موتورخانه) توسط تجهیزاتی مانند مشعل و دیگ گرم می شود و آب گرم شده در موتورخانه توسط پمپ و لوله ها به قسمت های مختلف ساختمان هدایت می شود و وارد رادیاتورهای هر قسمت از ساختمان می شود. بعد از اینکه آب گرم، گرمای خود را از دست بدهد دوباره به موتورخانه هدایت می شود و این چرخه بارها تکرار می گردد.

الف) رادیاتورهای فولادی: فرآیند تولید رادیاتورهای فولادی عبارت است از، انجام دادن یکسری ازعملیات متداول در صنایع فلزی که شامل: مراحل ورق کاری، مراحل جوشکاری، مراحل پوشش دهی، برش، پرس کاری و فرم دهی می باشد. البته، مراحل جوشکاری شامل: جوش مقاومتی و جوش اکسی استیلن می شود. در ضمن، در رادیاتورهای فولادی مراحل پوشش دهی نیز شامل: رنگ و کنترل کیفیت می شود. معمولا ماده مصرفی در تولید رادیاتورهای فولادی را ورق فولادی و ورق آهن تشکیل می دهد. در رادیاتورهای فولادی پره ها به صورت یک بلوک غیر قابل تفکیک تولید می شوند یعنی در خارج از کارخانه نمی توان به آن ها پره ای اضافه یا کم نمود. لازم به ذکر است که، وزن رادیاتورهای آلومینیومی برای هر متر مربع سطح حرارتی 10 کیلوگرم است و هر متر مربع آن در شرایط معمولی و اختلاف دمای 60 درجه سانتی گراد حدود 400 کیلو کالری در ساعت به فضای اطراف گرما می دهد. رادیاتورهای فولادی دارای انواع مختلفی می باشند که عبارتند از: رادیاتور فولادی صفحه ای و رادیا تور فولادی پره ای.

 

 ب) رادیاتورهای آلومینیومی: در رادیاتورهای آلومینیومی، هر پره از شمش آلیاژ آلومینیوم A413 تولید می شود و دارای قدرت گرمادهی مشخصی می باشد که بر اساس اختلاف دمای آب گرم ورودی به رادیاتور با دمای هوای محل نصب رادیاتور تعیین می شود. البته باید با ترکیب تعدادی از پره ها میزان گرمای مورد نیاز را متناسب با فضای مورد نظر تعیین نمود. همچنین، رادیاتورهای آلومینیومی بعلت دارا بودن سطوح جانبی بیشتر، دارای سطح تبادل حرارت بیشتری با هوای محل نصب نسبت به رادیاتورهای فولادی می باشند. ضمنا، در رادیاتورهای آللومینیومی به دلیل بیشتر بودن ضریب هدایت حرارتی آلومینیوم نسبت به فولاد، دارای هدایت حرارتی بهتری با هوای محل نصب نسبت به رادیاتورهای فولادی می باشند. لازم به ذکر است که هر متر مربع از سطح رادیاتورهای آلومینیومی در شرایط معمولی و با اختلاف دمای 60 درجه سانتی گراد بین دمای هوای محیط  و دمای آب گرم ورودی به رادیاتور حدودا 670 کیلو کالری در ساعت گرما ایجاد می کند. رادیاتورهای آلومینیومی دارای انوع مختلفی می باشند که عبارتند از: رادیاتورهای آلومینیومی تمام دایکاست، رادیاتورهای آلومینیومی اکسترود (پروفیلی)، رادیاتورهای آلومینیومی دایکاست اکسترود.

 شرکت مشاوران کاوش آمادگی خود را جهت تدوین طرح توجیهی تولید رادیاتور جهت ارائه به سرمایه گذاران، بانک ها، سازمان ها و ... اعلام می نماید.

طرح های توجیهی تدوین شده توسط شرکت مشاوران کاوش بصورت کامل بوده و شامل:

- مطالعات بازار و تحقیقات بازار

- مطالعات فنی و عملیاتی

- مطالعات مالی

به همراه

- نرم افزار کامفار

می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

-

ارتباط با ما

  • موبایل: 09904260060
  • تلفن ثابت: 76220388-021
  • فکس: 76220388-021
  • ایمیل: kavoshmo.bs@gmail.com
  • آدرس پستی: تهران- کیلومتر 20 جاده دماوند- پارک فناوری پردیس- خ دانش 4- پ 165- ساختمان فناوران-ط 1- واحد 105- کدپستی: 1654120618