• 021-76220388
  • kavoshmo.bs@gmail.com
  • تهران- پارک فناوری پردیس- خ دانش 4- پ 165- ساختمان فناوران- ط 1 - واحد 105

مشاوره بیزینس پلن

بیزینس پلن معادل واژه انگلیسی Business Plan می باشد و عبارتست از گزارشی که توجیه پذیری یک طرح رااز جنبه های بازار، فنی و مالی مورد بررسی و مطالعه قرار می دهد.

بیزینس پلن شامل گزارشی توصیفی و جامع در مورد کسب و کار جدید یا موجود است که توجیه‌‌پذیری تولید محصول یا عرضه خدمت را از جوانب مختلف از جمله نیاز بازار، مسائل مالی، اقتصادی و اجتماعی مورد بررسی قرار می‌دهد و سناریوهای اجرای پروژه را بررسی کرده و عملی بودن طرح و سودآوری و در کل معقول بودن سرمایه‌گذاری را نشان می‌دهد.

بیزینس پلن نیاز اولیه برای شروع یک کسب‌و‌کار جدید است زیرا ارزیابی‌ها و مطالعات انجام‌شده قبل از شروع فعالیت، منجر به کاهش ریسک راه‌اندازی پروژه و تصمیم‌گیری بهتر سرمایه‌گذار می‌گردد.

بیزینس پلن جهت تجزیه و تحلیل ایده مطرح شده با درنظر گرفتن تمام نقاط قوت و ضعف و فرصت‌ها و تهدیدهای ناشی از عوامل درون و برون‌سازمانی، موانع دست‌یابی به هدف نوشته می‌شود و ابزاری برای پیش‌بینی و مدیریت بهتر است و لزوم سرمایه‌گذاری را بیان می‌دارد.

بیزینس پلن متشکل از سه بخش ذیل است:

مطالعات بازار: ابعاد مختلف بازار محصول طرح توجیهی از قبیل عرضه، تقاضا، کمبود، بازار هدف و سایر مورد را مورد بررسی قرارمی‎‎دهد.

توجیه پذیری فنی : ابعاد فنی طرح توجیهی از جمله فناوری، ظرفیت، محل اجرا، ماشین آلات و تجهیزات تولید و ساختار اجرائی طرح را مورد مطالعه قرارمی‎‎دهد.

تجزیه و تحلیل مالی:شاخص‌های مالی و سودآوری طرح توجیهی را آنالیزمی‎‎کند و نسبت به انجام یا عدم انجام طرح تصمیم‌گیری می‌کنند.

در نگارش بیزینس پلن عواملی مثل خلاصه طرح، مشخصات سرمایه‌گذاری طرح، معرفی محصول یا خدمت، فرآیند انجام کار، هزینه‌ها و نرخ بازگشت سرمایه مورد توجه قرار می‌گیرد.

از خروجی‌های بیزینس پلن به وضعیت بازار با درنظر گرفتن اولویت‌های سرمایه‌گذار، ریسک ورود به بازار، دست‌یابی به بازار هدف در آینده می‌توان اشاره کرد.

یک طرح تجاری موفق طرحی است که کمک می‌کند از قرار گرفتن کسب و کار در مسیری که به اهداف شرکت منتهی می‌شود اطمینان حاصل کنیم.

 

ﺑﺎزار ﻣﺼﺮف ﻣﻨﺎﺳﺐ برای ارائه خدمت یا کالا وﺟﻮد دارد؟

ﻧﺤﻮه ورود ﺑﻪ اﯾﻦ ﺑﺎزار ﭼﮕﻮﻧﻪ اﺳﺖ؟

نرخ بازگشت سرمایه به چه میزان است؟

ویژگی‌های ﻣﺤﺼﻮل ورودی باید دارای ﭼﻪ ﺷﺮاﯾﻄﯽ ﺑﺎﺷﺪ؟

عوامل درون و برون‌سازمانی تاثیرگذار بر روی ﺑﺎزار ﻣﺼﺮف ﻣﺤﺼﻮل چیست؟

رﯾﺴﮏ ورود ﺑﻪ ﺑﺎزار ﺑﻪ ﭼﻪ ﻣﯿﺰان اﺳﺖ؟

بررسی وضعیت بازار در سال‌های آتی چیست؟

برآورد هزینه‌های قبل از بهره‌برداری و هزینه‌های ثابت و جاری طرح به چه میزان است؟

-

ارتباط با ما

  • موبایل: 09904260060
  • تلفن ثابت: 76220388-021
  • فکس: 76220388-021
  • ایمیل: kavoshmo.bs@gmail.com
  • آدرس پستی: تهران- کیلومتر 20 جاده دماوند- پارک فناوری پردیس- خ دانش 4- پ 165- ساختمان فناوران-ط 1- واحد 105- کدپستی: 1654120618